Converse – obuwie sportowe

Converse – obuwie sportowe

Do lat siedemdziesiątych Converse był marką, która na amerykańskim rynku była w zasadzie monopolista, jeśli chodzi o buty sportowe. Jednakże ekspansja europejskiej konkurencji sprawiła, iż dominacja tej marki zaczęła się zmniejszać. Okazało się, że klienci dają szansę nowym produktom, gdyż dotychczasowo kupowane trampki już im się opatrzyły. Powiew świeżości miał więc decydujące znaczenie i przyczynił się do ograniczenia sprzedaży tego właśnie producenta.

Inna kwestią był, fakt, że takie przedsiębiorstwa jak Adidas chętnie wprowadzały bardziej specjalistyczne produkty, jak na przykład buty do biegania. Jakby tego było mało w tym samym okresie firma straciła atrakcyjny kontrakt podpisany z amerykańską liga koszykówki, przez co trampki Converse traciły status oficjalnego obuwia tej właśnie organizacji. Tamten okres to również debiut charakterystycznego logo z gwiazdą, które zaprojektowane zostało przez jednego z pracowników firmy, czyli Jima Labadini, niemniej ruch ten nie zmienił wciąż spadających słupków sprzedaży. Rzecz jasna trampki tej marki wciąż sprzedawały się nieźle, ale nie były to tak atrakcyjne wyniki, jak jeszcze kilka lat wcześniej. Stale powiększająca się konkurencja agresywnie zdobywała rynek, przez co firma musiała zmienić sposób zarządzania, by móc odnaleźć się w nowych realiach. Nie była to rzecz łatwa, jednakże bez niej trampki Converse mogły całkowicie zniknąć z półek, co oznaczałoby niepowetowaną stratę.